Esc. Anna Nery Rev. Enferm; 22 (3), 2018
Publication year: 2018
Objective:
To develop and validate the serious game e-Baby: skin integrity along with a panel of experts. Method:
Methodological research approaching the following development steps: scope definition, game format and functions, script and communication with software developers, creation of prototype with evaluation and production; and validation by four experts using the tool Heuristic Evaluation for Digital Educational Game. Results:
The serious game was built in a 3D technology with multimedia including animation and scientific-based content. The educational technology was validated by the experts in all heuristics, and among the all 36 analyzed items. 18 (50%) presented no errors, and regarding the remaining items with any error, none had more than 25% errors within levels 3 and 4, according to Nielsen's classification. Conclusion and implications for the practice:
The validated serious game is a virtual simulation educational technology with potential to contribute with learning in nursing and with evidence-based clinical practice.
Objetivo:
Desarrollar y validar el juego e-Baby: integridad de la piel junto a un panel de peritos. Método:
La investigación metodológica contemplando las etapas de desarrollo: definición de alcance, formato del juego y sus funcionalidades, descripción del guion y comunicación con desarrolladores, prototipaje con evaluación y producción; y validación junto a cuatro peritos utilizando el instrumento Heuristic Evaluation for Digital Educational Games. Resultados:
El serious game fue construido en 3D con multimedia incluyendo animaciones y contenido basado científicamente. Validado en todas las heurísticas, dentro todos los 36 ítems analizados, 18 (50%) fueran considerados sin problemas, siendo que en ninguno de los ítems ocurrió más que 25% de problemas clasificados en los niveles 3 y 4, segundo la clasificación de Nielsen. Conclusión e implicaciones para la práctica:
El juego validado es una tecnología educativa del tipo simulación virtual con potencial para contribuir con el aprendizaje em enfermería y la práctica basada en evidencias.
Objetivo:
Desenvolver e validar o serious game e-Baby: integridade da pele junto a um painel de experts. Método:
Pesquisa metodológica contemplando as etapas de desenvolvimento: definição de escopo, formato do jogo e suas funcionalidades, descrição do roteiro e comunicação com desenvolvedores, prototipagem com avaliação e produção; e validação junto a quatro experts utilizando o instrumento Heuristic Evaluation for Digital Educational Games. Resultados:
O Serious game foi construído em 3D, com multimídia, incluindo animações e conteúdo embasado cientificamente. Validado pelos experts em todas as heurísticas, dentre os 36 itens analisados, 18 (50%) foram considerados isentos de problemas, sendo que em nenhum dos itens houve mais que 25% de problemas classificados nos níveis 3 e 4, segundo a classificação de Nielsen. Conclusão e implicações para a prática:
O serious game é uma tecnologia educacional do tipo simulação virtual, validado, e com potencial para contribuir com a aprendizagem e a prática baseada em evidências.